Faceți căutări pe acest blog

Tort cu crema de mascarpone, visine si lime



INGREDIENTE:

Pentru blat:

  • 8 oua
  • un pahar cu zahar
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • o lingurita esenta de vanilie
  • o lingurita esenta de lamaie
  • o lingurita coaja de lamaie+portocala
  • 200 g faina
  • 2 linguri cacao


Pentru crema:
  • 500 g crema mascarpone
  • 500 g frisca lichida
  • un pahar cu zahar
  • 300 g visine congelate
  • o jumatate de lime 

MOD DE PREPARARE:

Pentru blat:
  • Am separat albusurile de galbenusuri.
  • Am batut albusurile cu putina sare, folosind mixerul.
  • Am adaugat zaharul putin cate putin, amestecand continuu cu mixerul, sa nu se mai simta zaharul.
  • Apoi am adaugat si gakbenusurile, esentele si coaja de lamaie+portocala.
  • Am amestecat cu mixerul pana s-a ingrosat, apoi am adaugat faina putin cate putin, amestecand cu o paleta, de jos in sus.
  • Am pus foaie de copt intr-o forma de tort detasabila, am uns cu ulei pe margine si am adaugat compozitia.
  • Am bagat in cuptor pentru 30 min si am verificat cu scobitoarea daca s-a facut in interior.
  • Am lasat blatul sa se odihneasca pana a doua zi.
Pentru crema:
  • Am lasat visinile la scurs vreo doua ore.
  • Am mixat crema de mascarpone cu zaharul pana nu se mai simtea zaharul, apoi am adaugat zeama de la o jumatate de lime si visinile, amestecand pana s-au incorporat in crema, apoi am facut frisca.
  • Am adugat 6 linguri de frisca in crema, iar restul de frisca am pastrat-o pentru a orna tortul.
Montare tort:
  • Zeama de la visine am amestecat-o cu un pahar de apa si o jumatate de pahar de zahar, am incalzit pe foc pana s-a topit zaharul, am lasat sa se raceasca, pentru a insiropa blatul.
  • Blatul l-am taiat in 4, am insiropat fiecare parte si am adaugat din crema de mascarpone.
  • La final, l-am ornat cu frisca ramasa si ornamente din zahar. 
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu