Faceți căutări pe acest blog

Galuste cu prune


Desi am avut o perioada mai aglomerata, am acceptat cu mare drag sa particip la provocarea Traditie si gastronomie romaneasca, lansata de Gina Bradea
In luna august, gazda a fost Cristina-Iuliana Pana, Panacris. Tema lunii a fost orice preparat cu PRUNE:
"Anul acesta propun preparate din prune, pot fi variate, ciorbe/supe, feluri prinicipale, desert, conserve( magiun, chisăliță, compot, etc.), chiar licori bahice"

Eu am ales sa pregatesc galuste cu prune. Nu am facut niciodata si nici nu-mi aduc aminte sa fi mancat, asa ca am zis ca trebuie incercate.  Am luat reteta dintr-o carte veche, de la mama unei prietene. Singurul lucru care l-am schimbat a fost pesmetul, l-am inlocuit cu biscuiti rasi.

INGREDIENTE:

  • 300g prune (10 prune);
  • Pentru aluat:
      • 500 g cartofi alb (5 cartofi medii);
      • 1 ou;
      • 3 linguri zahar;
      • 3 linguri de faina;
      • 1 lingura gris;
      • un praf de sare.
  • Pentru crusta: 
      • 100g biscuiti,
      •  100g unt; 
      • 3 linguri zahar brun; 
      • 1 lingura scortisoara rasa.
MOD DE PREPARARE:
  1. Prunele se spala, se cresteaza putin si se scoate samburele.
  2. Pentru crusta, se topeste untul si se adauga biscuitii zdobiti. Se rumenesc putin, apoi se ia dupa foc si se adauga zaharul si scortisoara.
  3. Se pune o oala (4-5l) cu apa  si putina sare la foc, sa fiarba pana sunt gata galustele.
  4. Cartofii se spala si se pun la fiert. 
  5. Cand sunt fierti, se curata de coaja, apoi se zobesc sau se dau prin masina de tocat.
  6. Cartofii se amesteca cu celelalte ingrediente (ou, zahar, putina sare, faina, gris) si 2-3 linguri din crusta de biscuiti, pana se formeaza un aluat. 
  7. Aluatul se face sul si se taia cu cutitul in 10 parti egale.
  8. Fiecare bucatica de aluat se intinde cu mana si se imbraca cu ea o pruna.
  9. Galustele formate se pun in apa clocotita si se lasa pana se ridica.
  10. Se scot si se "tavalesc" prin crusta de biscuiti.
  11. Le-am servit calde.
















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu