Faceți căutări pe acest blog

Pulpe de rata cu legume la cuptor si sos de fistic






Aceasta reteta am pregatit-o pentru provocarea Cutia Misterelor din luna martie. 
Provocare initiata de Cerasela, cu al ei blog Bunatati de prin lume adunate, mai multe despre aceasta frumoasa provocare gasiti aici.
Luna aceasta este gazda Cristina, cu al ei blog Retele lui Panacris, o femeie minunata, un exemplu pentru mine. Ea ne-a provocat sa pregatim diverse preparate cu urmatoarele ingrediente: "Alliaceae (ceapă verde, usturoi verde, leurdă, chives, ceapă galbenă/roșie/albă), salate de sezon (verde, roma, valeriană, rucola, andive, spanac, untișor), ridichii,  tuberculi (cartofi roșii/albi/violet/dulci/napi), rădăcinoase, carne de iepure/rață, oua, faina, lactate, citrice (limete, lămâie, portocale, grapefruit roșu/galben, pomelo, sweetie) și ingredientul vedetă: FISTIC-ul ;) "


INGREDIENTE

Pentru rata cu legume:
  • 2 pulpe de rata;
  • 5 cartofi medii;
  • 2 morcovi mari;
  • 2 cepe rosii mici;
  • 2 cepe albe mici;
  • o lamaie;
  • o portocala;
  • rozmarin;
  • sare de Himalaya cu piper.
Pentru sosul de fistic:
  • 150 g fistic decojit;
  • o mana de baby spanac;
  • 2 linguri ulei de masline;
  • zeama de la o jumatate de lamaie;
  • zeama de la o jumatate de lime;
  • zeama de la o jumatate de portocala;
  • sare de Himalaya cu piper;
  • apa.
MOD DE PREPARARE:
  1. Am spalat pulpele de rata, le-am lasat la scurs, apoi le-am sters cu un servetel.
  2. Am curatat si spalat legumele, apoi le-am taiat in sferturi.
  3. La fel am procedat si cu lamaia si portocala.
  4. Pulpele de rata le-am crestat putin cu cutitul (fara sa ajung la carne) si le-am condimentat cu sare si piper, pe ambele parti.
  5. Am asezat cartofii, morcovii si cepele in tava, apoi am adaugat pulpele de rata cu pielea in jos.
  6. La sfarsit, am stors de zeama sferturile de lamaie si portocala, peste carne si legume.
  7. Am adaugat putin rozmarin pe deasupra, un pahar cu apa si am acoperit tava cu staniol.
  8. Am bagat tava in cuptorul preincalzit pentru o ora si ceva, apoi am scos staniolul, am intors pulpele, am stropit legumele cu zeama si am bagat tava in cuptor, pentru 40 min.
  9. In total, am lasat tava la cuptor pentru doua ore jumatate.
  10. Pentru sosul de fistic, am pus toate ingredientele in blender si le-am amestecat, pana s-a format sosul.
  11. Am servit pulpele de rata impreuna cu legumele si sosul de fistic.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu